Ανταπόκριση στις νέες καταναλωτικές ανάγκες

Του Μαριάννας Παπαδοπούλου

Για μία 100% ελληνική εταιρεία, όπως είναι η METRO AEBE, που μετρά 35 χρόνια ιστορίας και απασχολεί πάνω από 3.700 εργαζομένους, οι βασικές αρχές της στρατηγικής της, το όραμα και οι αξίες της είναι αδιαπραγμάτευτα, όποια και αν είναι η χρονική συγκυρία. Τόσο η αλυσίδα λιανικής πώλησης My Market (50 καταστήματα), όσο και η αλυσίδα χονδρικής METRO Cash & Carry (40 καταστήματα σε όλη τη χώρα), στόχο έχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη με σεβασμό, ποιοτικά αγαθά και ανταγωνιστικές τιμές.

Ωστόσο, η ολοένα και πιο βαθιά οικονομική κρίση επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων ακόμη και σε είδη πρώτης ανάγκης, και ως επιχείρηση οφείλουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να στηρίζουμε την εταιρεία και τους πελάτες μας. Ερευνες για το χώρο της λιανικής πώλησης μας έδειξαν ότι η ανάγκη του καταναλωτή σήμερα είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και όχι η αποθεματοποίηση προϊόντων, και για αυτό δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στις αξιακές προσφορές έναντι των διαγωνισμών και των δώρων. Αυτό, βέβαια, δεν αποτελεί αλλαγή στρατηγικής, αλλά είναι περισσότερο μία κίνηση τακτικής. Επίσης, τα τελευταία χρόνια επενδύουμε συστηματικά στη μείωση των τιμών, κάτι που σήμερα αποδεικνύεται ιδιαίτερα επίκαιρο. Γενικότερα, θα έλεγα ότι η διαφοροποίηση δεν έγκειται τόσο στις στρατηγικές, όσο στην επικοινωνία τους. Την τρέχουσα χρονική περίοδο, έχει ενταθεί η επικοινωνία των ανταγωνιστικών τιμών και των προσφορών μας, τόσο μέσα στο χώρο των καταστημάτων, όσο και μέσω τηλεοπτικών διαφημιστικών σποτ. 

Ενας άλλος βασικός τομέας, όπου έχουμε δώσει μεγάλη προσοχή, είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία σήμερα απενοχοποιούνται, δοκιμάζονται και υιοθετούνται ολοένα και ευκολότερα. Οι ιδιωτικές μάρκες μας, αν και αποτελούσαν ανέκαθεν ένα ιδιαίτερο κομμάτι του προϊοντικού μείγματος των καταστημάτων μας, σήμερα όχι μόνο αυξάνονται, αλλά ανασχεδιάζονται και ανακατηγοριοποιούνται, με στόχο πάντα τη διευκόλυνση και την ικανοποίηση των πελατών, ενώ προστίθενται και νέες σειρές, όπως οι Εκλεκτές Γεύσεις, για ξεχωριστή ποιότητα σε πολύ προσιτή τιμή.

Τέλος, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι στο χώρο της χονδρικής πώλησης τα METRO Cash & Carry διατηρούν την ηγετική τους θέση στην αγορά, συνεχίζοντας να στηρίζουν το μικρομεσαίο ανεξάρτητο επαγγελματία και προσφέροντάς του τα καλύτερα προϊόντα στις ανταγωνιστικότερες τιμές.