Το μέγεθος…μετράει

Για μία περίπου δεκαετία, ο κλάδος της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ) αναπτύχθηκε διατηρώντας χαμηλούς τόνους. Το σκάσιμο, άλλωστε, της φούσκας “dotcom” στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μετρίασε αρκετά τις προσδοκίες για τις εταιρείες τεχνολογίας -και δη του διαδικτύου. Η κρίση, όμως, που έπληξε ολόκληρη την υφήλιο, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της προσωπικής τεχνολογίας και τη θεαματική άνοδο των social media, οδήγησε στην ανάδυση ενός εναλλακτικού επιχειρηματικού προτύπου:της μικρής σε μέγεθος εταιρείας που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον τομέα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας και διατηρεί σαν κόρη οφθαλμού την αξία της συνεργασίας. 

Δεν χρειάζεται πια να έχει κανείς το μέγεθος ενός… δεινόσαυρου (η Google και το σινάφι της) για να ξεχωρίσει στο γενναίο νέο κόσμο της τεχνολογίας. Με μία απλή και συνάμα χρήσιμη ιδέα, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι φορητές τεχνολογίες και τα κοινωνικά δίκτυα, μία εταιρεία μπορεί να ευδοκιμήσει. Οι αρχές αυτού του μοντέλου έχουν, μάλιστα, διεισδύσει και σε άλλους κλάδους, πέραν της ΤΠΕ, όπως -στη χώρα μας- στο πεδίο της αξιοποίησης του πλούτου και των δυνατοτήτων της ελληνικής γης. ­­

Γιατί λοιπόν να πούμε «ναι» στις ελληνικές start-up; Γιατί πολύ απλά προσφέρουν τις κατάλληλες αρχές για να επαναπροσδιορίσει η οικονομία μας το μοντέλο ανάπτυξής της: καινοτομία, ευελιξία, δυναμισμός, φρέσκιες ιδέες. Αν αναλογιστεί κανείς, μάλιστα, ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας μας, τότε θα καταλάβει ότι υπάρχει ένα πρόσφορο έδαφος για να «σπαρθούν» αυτές οι αρχές.

Στις σελίδες που ακολουθούν, θα μπορέσετε να μάθετε βασικές πληροφορίες για ορισμένες από τις πιο δυναμικές start-up επιχειρήσεις της χώρας μας, καθώς και τα σχέδιά τους για το πώς θα καταφέρουν να αναπτυχθούν σε μία τόσο δύσκολη περίοδο για την οικονομία μας.